School trip to Kraków

Do Krakówa som zavítala po prvýkrát v mojom živote. Cestovali sme približne päť hodín a takmer celú cestu som prespala, keďže som musela vstávať o štvrtej ráno. Bola som vystresovaná z toho, že zaspím tak som si pre istotu nastavila tri alebo štyri budíky. 
Keď sme konečne dorazili do Krakówa bola som mierne sklamaná z hmlistého počasia a práve preto som odfotila len pár fotiek. Najprv sme išli na hlavné námestie Rynek Główny, kde boli vianočné trhy. Boli sme tam cez deň takže tým trhom akosi unikla vianočná atmosféra. Za povšimnutie jednoznačne stáli koče s koňmi, ktoré trhom dodávali rozprávkový šmrnc. Každopádne nedá sa to porovnať s Budapešťou, ktorá ma doslova očarila.

I have visited Kraków for the first time in my life. We were travelling approximately five hours. During the journey to Kraków I was mostly sleeping because I had to wake up at four o´clock. I set up three or four alarms because I was afraid that I oversleep and that I will be late.
When we finally arrived to Kraków I was a little bit disappointed because of the foggy weather. So this is the reason why I have just few photos. Firstly we went to the main square named Rynek Główny where the Christmas markets were. I think that they are more beautiful at night. There were such gorgeous carriages with horses. But anyway I cannot compare Kraków with Budapest that literally charmed me. 
Mali sme dosť voľného času a ako inak vyplnili sme ho jedlom. :D Kúpili sme si fantastické klobásy (normálne takéto jedlá nejem, ale veď raz za čas si treba dopriať cheat day). Potom sme chceli ísť buď do kaviarne alebo do čajovne. Keďže sme ako prvú zazreli kaviareň a ešte s podivuhodným názvom tak tá vyhrala. Strávili sme v nej cca hodinku a pol.

We had some free time there so we bought fantastic sausages (I usually do not eat this kind of food but from time to time it is allowed to have a cheat day) and then we wanted to go to a coffee house or a tea house. The first coffee shop which we found is called Zarówka Cafe on the Floriánska Street. We spent there around one and half hour.
Potom sme sa museli stretnúť na námestí a odtiaľ sme išli pešo až do nákupného centra. Cestou sme prešli veľa pozoruhodných a neobyčajných budov, ale ako som už spomínala počasie by pokazilo veľa mojich fotiek takže väčšinou som mala zrkadlovku ako doplnok môjho outfitu.

Then we had to meet at the Rynek Główny and we walked to the shopping centre named Galéria Krakowska. We passed by many remarkable and extraordinary buildings but as I said the weather would be ruin lots of my photographs. So most of the time I had camera as my outfit accessory. 
V nákupnom centre sme "očekovali" pár obchodov a potom sme hľadali nejaké miesto na sedenie. Hoci ma veľa ľudí považuje za nákupnú maniačku a nevravím, že ňou nie som, ale bola som úplne vyčerpaná a navyše tam bola neskutočná masa ľudí. Presne kvôli týmto dvom veciam strácam chuť nakupovať a o to horšie keď sa spoja dokopy vtedy mám ešte aj podráždenú náladu. 
Jediná poloprázdna kaviareň bol Starbucks, v ktorom som si objednala môj obľúbený čerstvý pomarančový džús pretože tretia káva v priebehu jedného dňa by ma asi zabila, keďže nie som zvyknutá piť kávu. 

In the shopping mall we checked out some shops and later we were looking for some place for sitting. Many people consider me as a shopaholic. I do not write that it is not true but I was completely exhausted and there was a mass of people. Exactly these two things are reason when I do not have a taste for shopping and when they match together it also brings me a bad mood. 
Starbucks was the only coffee shop in the whole shopping centre that was almost empty. I ordered my favourite fresh orange juice because the third coffee per one day would probably kill me (because I do not use to drink a coffee).
Potom sme sa znovu mali stretnúť na námestí, ale moja štvorčlenná skupina akosi nepočula, kde sa máme stretnúť tak sme išli sami na vlastnú päsť od nákupného centra až na miesto, kde sme vystúpili z autobusu a nejako zázračne sme si pamätali cestu. Keď som si konečne sadla do autobusu moja únava ma premohla.

After this we had to meet at the Rynek Główny again. But my four member group did not hear it or did not know where we had to meet up so we went alone from the shopping centre to the place where we got out from the bus. We miraculously remembered the route. When I finally sat into the bus my tiredness overwhelmed me. 

   With love, 
Domi    

    

Share This Article:

, , , , , , ,

CONVERSATION

12 comments :

  1. Vyzerá to tam nádherne, určite vy som sa tam išla rada pozrieť :)

    Srdečne ťa pozývam na giveaway na mojom blogu ❤

    ReplyDelete
  2. Vyzerá to tam naozaj nádherne! :) Tiež by som sa tam chcela niekedy pozrieť :)
    www.veraparadis.com

    ReplyDelete
  3. Kraków is beautiful! My friend lives in Kraków and I visited her last holidays :)

    I hope that you visit my blog and maybe stay for longer!
    spiked-soul.blogspot.com

    Kisses
    Elwira Charmuszko

    ReplyDelete
  4. Vypadá to tam moc hezky! A mám to stejně, Budapešť mě taky úplně uchvátila :)

    ReplyDelete
  5. Krásne fotky! O Krakove stále počujem len chválu a určite sa tam niekedy pozriem. Mala som tam ísť cez leto, len nám to s partiou nejak nevyšlo, ale nevadí :)
    Caroline

    ReplyDelete
  6. Úplne s tebou súhlasím! Do Budapešti som zamilovaná aj ja♥ V Krakowe som bola tiež tohto roku, ale počas leta, pričom sa mi veľmi páčilo to centrum, avšak zvyšok Krakowa bol dosť prázdny, aspoň mne tak pripadal. Tiež som však počula, že počas Vianoc je kúzelný, tak snáď sa mi ho podarí raz vidieť aj v takomto duchu.:)

    Lily of the valley

    ReplyDelete
  7. Waaau krásne fotky a super blog.. :) aj ked akosi unikla vianočná atmosfera cez den, vobec to nevadi, je to aspon zážitok byť v inom meste a tak.. :) sledujem ta :)

    www.sinnamona.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. krásne mesto to môže bať, ja som tam ešte nebola ale brat hej a čo som videla tiež fotky naozaj užastne :))

    Tammybeaty

    ReplyDelete
  9. Krakow je krásný, alespoň mně se tam líbilo. Ale před Vánoci jsem tam ještě nebyla, to chci napravit... jinak to počasí jste neměli zas až tak špatné :ú... Hezký nový rok!

    ReplyDelete
  10. Tak to jste fakt dobrý, že jste sami našli cestu zpátky k autobusu, kdyby se to stalo mně, nejspíš bych v Krakově bloudila doteď :D Fotky se mi moc líbí, věřím, že jsi si výlet užila :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  11. Ty jo. Tam jsem nikdy nebyla, ale nalákala jsi mě. A ta atmosféra z fotek je úžasná! :) Jen teda zabloudit nechci, díky moc :D

    Gabux

    ReplyDelete
  12. sem by som sa chcela ísť niekedy pozrieť :)
    Drew's Beauty

    ReplyDelete